Jak informuje Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, w minionym tygodniu wykonawca skupił się na odpowiednim posadowieniu i spawaniu ostatnich elementów konstrukcyjnych krótszego mostu. Najpierw Ostrów Tumski i Berdychowo połączył stalowy łuk, a teraz zamontowany został pomost, którym w przyszłości będą się poruszać piesi i rowerzyści. Cała konstrukcja stalowa pierwszego mostu jest już kompletna. W kolejnych etapach przeprowadzone zostanie spawanie elementów oraz montaż m.in. szklanych balustrad.
Równolegle realizowane są prace nad mostem łączącym Chwaliszewo z Ostrowem Tumskim. W dniach 16 i 17 lipca planowane są dostawy kolejnych elementów pomostu. Ze względu na ich rozmiar, na czas transportu konieczne będą zmiany w organizacji ruchu na Zagórzu. Dostawy będą realizowane nocą, co wymusi czasowe ograniczenia w parkowaniu w rejonie ul. Wieżowej (od posesji nr 47 do 69) oraz ul. Nowe Zagórze (od posesji nr 9-11).
Równocześnie z budową mostów, zmienia się także otoczenie w rejonie Politechniki Poznańskiej. Zaawansowane są prace przy pochylni po stronie Berdychowa, która połączy ul. Rychlewskiego z Wartostradą biegnącą pod mostem. Wyraźnie widoczny jest już kształt tej pochylni. Prace te są ściśle powiązane z przebudową skrzyżowania ul. Berdychowo i Rychlewskiego, gdzie układana jest nowa nawierzchnia, co powoduje konieczność wprowadzenia ruchu wahadłowego.
Ponadto realizowane są prace nad budową schodów łączących górny i dolny poziom skarp nadwarciańskich w trzech lokalizacjach, a także nad kształtowaniem tzw. górnego odcinka Wartostrady.
Nowo powstające mosty umożliwią pieszym i rowerzystom poruszanie się od ul. Berdychowo, poprzez południowy cypel Ostrowa Tumskiego (Zagórze), aż do Chwaliszewa w pobliżu parku w Starym Korycie Warty. Przeprawa ta znacznie ułatwi komunikację pomiędzy kampusem Politechniki Poznańskiej, południową częścią Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. Konstrukcja przeprawy składa się z dwóch mostów – jeden nad Wartą o długości 165 metrów i drugi nad kanałem ulgi o długości 117 metrów. Obie konstrukcje charakteryzują się podobnym wyglądem architektonicznym i technicznym.