Trwają otwarte rozmowy mieszkańców ul. 3 Maja w Pińczowie z Dyrekcją Zespołu Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych.
Zarząd Parków Krajobrazowych jako zarządca torowiska pomiędzy Umianowicami a Stacją kolejki wąskotorowej w Pińczowie, przygotowuje się do rewitalizacji torowiska na jego całej długości na terenie gminy Kije i Pińczów. Tym samym planuje zlikwidować przejazdy drogowo-kolejowe z asfaltowej drogi powiatowej – 3 Maja w kierunku Jędrzejowa, do posesji każdego z mieszkańców. Ostatecznie miałoby zostać tylko dziewięć przejazdu do dyspozycji wszystkich mieszkańców.
W tym samym czasie Urząd Miejski w Pińczowie dostał pozwolenie na budowę drogi wewnętrznej wzdłuż samych domostw i planuje budować w tym miejscu tzw. drogę wewnętrzną o szerokości 2,5 – 3,5 m (na wzór drogi przy ul. Kardynała Wyszyńskiego)
Przy rewitalizacji torowiska na całej długości torów, planowane jest także odwodnienie nasypu torowiska, wykonywanego wraz z pracami remontowymi prowadzonymi przez Nadnidziańskie Parki Krajobrazowe.
Podczas spotkania – mieszkańcy zgłaszali swoje niezadowolenie przede wszystkim na pomysł likwidacji przejazdów przez torowisko istniejących tam ponad pół wieku, podnosili też temat braku możliwości wjazdu do swoich nieruchomości skręcając jedynie z drogi wewnętrznej ciężkimi i wielkogabarytowymi pojazdami (w tym kombajnami rolniczymi).
Planuje się również zwiększenie ilości przejść dla pieszych na drodze Pińczów-Jędrzejów o dwa kolejne. Na wysokości przystanków autobusowych.
Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele Zespołu Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych na czele z dyrektorem – Tomaszem Hałatkiewiczem, Urzędu Miejskiego w Pińczowie – z Z-cą Burmistrza Beatą Kitą oraz reprezentantką mieszkańców ul. 3 Maja – Małgorzatą Janicką.
Ostatecznie ustalono, iż do końca sierpnia br. Urząd Miejski w Pińczowie oraz Nadnidziańskie Parki Krajobrazowe w Umianowicach będą przyjmowały wszelkie wnioski mieszkańców z propozycjami przejazdów, by ostatecznie ustalić ich końcową ilość.
Budowa drogi wewnętrznej ma rozpocząć się jeszcze na jesieni tego roku, natomiast rewitalizacja torów kolejowych na wiosnę 2026 roku.