Z 58 SCT jakie wprowadzono za Odrą od 2008 roku zlikwidowano już 22. Podobne trendy dotyczą innych państw europejskich ale, jak zwykle, nie polskich. Po Warszawie, która wprowadziła Strefę Czystego Transportu w lipcu ub. roku, od stycznia 2026 roku SCT chcą wprowadzić również Kraków i Wrocław a także Katowice. Docelowo, Strefy Czystego Transportu mają obowiązywać we wszystkich miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Nie dość, iż nie czerpiemy z doświadczeń innych krajów, to, jak zauważa Paweł Usiądek , członek Rady Liderów Konfederacji, samorządy w Polsce dopuszczają się w tej kwestii jawnych manipulacji.
„Kilka miesięcy temu Katowice jasno przyznały, iż pomiary zanieczyszczenia powietrza dokonywane są… przy autostradzie! To jawna manipulacja wynikami, a więc i opinią publiczną. O ilu tego typu trikach nie wiemy?” – pyta.
„Mamy też prymitywną propagandę kierowaną do mieszkańców http://m.in. Krakowa