Najstarszy odcinek S8 do przebudowy. Prace ruszają już 15 lipca!

5 godzin temu

Po ponad 20 latach od wybudowania rusza długo wyczekiwany remont najstarszego odcinka drogi ekspresowej S8 w kierunku Warszawy, między Polichnem a Studziankami w województwie łódzkim. Eksperymentalna betonowa nawierzchnia, która przez lata sprawiała kierowcom problemy, zostanie zastąpiona nową warstwą asfaltową. Prace rozpoczną się 15 lipca i potrwają około czterech miesięcy.

Fot. Warszawa w Pigułce

Rusza remont S8. Najstarszy odcinek ekspresówki przechodzi do historii

Po dwóch dekadach kierowcy doczekali się decyzji w sprawie najbardziej zniszczonego odcinka drogi ekspresowej S8. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna gruntowny remont betonowej nawierzchni między Polichnem a Studziankami w województwie łódzkim. Eksperymentalny fragment drogi, wybudowany ponad 20 lat temu, zostanie całkowicie rozebrany i zastąpiony nową, asfaltową nawierzchnią.

Początek prac już 15 lipca

Jak informuje GDDKiA, prace rozpoczną się we wtorek, 15 lipca. Stara, 28-centymetrowa nawierzchnia z betonu cementowego zostanie usunięta, a w jej miejsce powstanie nowa nawierzchnia bitumiczna wzmocniona siatką, co ma przyspieszyć i ułatwić realizację robót. Zmodernizowany zostanie również system oznakowania poziomego – pojawi się trwałe oznakowanie grubowarstwowe.

Cztery miesiące utrudnień na trasie

Na czas remontu wprowadzona zostanie organizacja ruchu w układzie 1+1 – po jednym pasie w każdym kierunku, na przeciwległej jezdni. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h. Kierowcy muszą się liczyć z możliwym zamykaniem łącznic węzłów znajdujących się w rejonie remontu, choć – jak zapewnia GDDKiA – dostęp do stacji paliw i hoteli zostanie utrzymany.

Wykonawca robót, firma Strabag, może prowadzić prace przez całą dobę, także w weekendy i dni świąteczne. Przewidywany czas realizacji inwestycji to około czterech miesięcy.

Strabag wygrywa przetarg. W grze możliwe rozszerzenie

Najkorzystniejszą ofertę na realizację zadania złożyła firma Strabag, która pokonała m.in. Budimex i Mostostal Warszawa. Podstawowy zakres prac obejmuje 9 kilometrów trasy i został wyceniony na 37,1 mln zł. Przetarg zawiera również możliwość rozszerzenia zadania o dodatkowe 3 kilometry – w takim przypadku koszt całkowity wzrośnie do 50,9 mln zł.

Jeśli GDDKiA zdecyduje się na rozszerzenie inwestycji, łącznie zmodernizowany zostanie odcinek o długości 12 kilometrów. To ważna wiadomość dla kierowców, którzy od lat omijali ten fragment ekspresówki z powodu złego stanu nawierzchni i ograniczeń prędkości.

Koniec z „eksperymentem” na trasie S8

Remont oznacza definitywne pożegnanie z eksperymentalnym odcinkiem z betonu cementowego, który przez lata miał sprawdzić trwałość alternatywnej technologii budowy dróg ekspresowych. Po latach eksploatacji i narastających problemach z jakością, GDDKiA stawia na sprawdzoną nawierzchnię bitumiczną.

Kierowcy mogą spodziewać się lepszego komfortu jazdy i pełnego przywrócenia dozwolonej prędkości 120 km/h jeszcze w tym roku – o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Idź do oryginalnego materiału