To największy kontrakt w historii Pruszkowa – zarówno pod względem wartości, jak i zakresu.
Umowa obejmuje:
ponad 9,45 miliona wozokilometrów w okresie od 1 lipca 2026 do 30 czerwca 2034 roku,
łączną wartość 99 241 084,48 zł brutto,
19 nowych autobusów: 4 elektryczne, 14 spalinowych i jeden minibus na linię szkolną nr 9.
Nowy tabor to więcej niż tylko nowoczesność. To także poprawa komfortu podróży i mniejsze obciążenie środowiska.
Jak podkreślił prezydent Piotr Bąk, w godzinach szczytu autobusy będą kursować choćby co 7,5 minuty. Linia nr 5 zostanie wydłużona z Piastowa do stacji PKP, a linia nr 3 – która dotychczas jeździła po Gąsinie i Żbikowie – pojedzie tunelem do stacji WKD Pruszków.
Wśród nowości znalazła się też linia 10B. To efekt konsultacji społecznych, w których mieszkańcy zgłosili potrzebę uruchomienia linii przeciwbieżnej do istniejącej linii 10. Nowa linia zapewni wygodny dojazd w obu kierunkach.
Ekspert ds. transportu zbiorowego Marcin Gromadzki wyjaśnił, iż projekt nowego układu komunikacyjnego oparto na wynikach badań i konsultacji z mieszkańcami.
Od 1 lipca 2026 roku linie 1, 2, 6, 7, 10 i 10B będą kursować co 30 minut od godziny 5:00 do 19:00, nie tylko w godzinach szczytu, ale również między nimi – wtedy, gdy mieszkańcy są najbardziej aktywni.
W wydarzeniu uczestniczyli między innymi:
Piotr Bąk, prezydent Pruszkowa,
Damian Gołębiewski, prezes PKS w Gostyninie,
Marcin Gromadzki, ekspert transportowy z Public Transport Consulting,
przedstawiciele Biura Zamówień Publicznych Urzędu Miasta.
Podczas spotkania podkreślano, iż nowy tabor będzie niskoemisyjny, a proces przetargowy przeprowadzono w sposób przejrzysty i zgodny z obowiązującymi standardami.
To istotny krok w stronę lepszej, bardziej dostępnej i przyjaznej środowisku komunikacji miejskiej w Pruszkowie.