Nowe drogi rowerowe. Czy połączą Łódź z innymi miastami?

3 godzin temu
Zdjęcie: W 2025 roku w Łodzi przybędzie 14 kilometrów dróg dla rowerów. | foto UMŁ


14 kilometrów nowych ścieżek

- Będą naszym wkładem w projekt unijny, który realizujemy na terenie Łodzi, a który polega na odbudowie, remontowaniu i tworzeniu nowych dróg rowerowych bądź też dróg pieszo-rowerowych. Mamy dziewięć lokalizacji, gdzie prace już realizowane są albo są zakończone, albo za chwileczkę będą

- mówi Krzysztof Makowski z klubu radnych Lewicy.

Budżet przeznaczony na powstanie ścieżek rowerowych to 21 mln zł, z czego 16 mln miasto pozyskało z Unii Europejskiej. W 2025 roku w Łodzi przybędzie 14 kilometrów dróg dla rowerów.

  • Rokicińska - 1,5 kilometra
  • Strykowska - 2,9 km
  • Palki - 1,5 km
  • Krzemieniecka - 700 m
  • Kusocińskiego - 1,1 km
  • Popiełuszki - 450 m
  • Tatrzańska - 1 km
  • Przybyszewskiego - 900 m
  • Dąbrowskiego - 4,7 km.

Połączenia ze Zgierzem i Aleksandrowem Łódzkim

- Priorytet jest jeden: drogi rowerowe mają być siecią łączącą dzielnice i osiedla. Ma być szybko, ma być wygodnie i ma być bezpiecznie

- podkreśla Bartosz Domaszewicz, przewodniczący łódzkiej Rady Miejskiej (KO).

Miasto ma w tej kwestii ambitne plany - w przyszłym roku infrastrukturą rowerową Łódź zostanie połączona z Aleksandrowem Łódzkim oraz Zgierzem. Finansowanie tych inwestycji ma być przygotowane.

- Ze Zgierzem jedną drogą rowerową, a być może drugą, bo dzisiaj rozmawiałem o ewentualnym połączeniu przez ulicę Szczecińską, nie tylko przez ulicę Zgierską. Tak, żeby mieszkańcy aglomeracji korzystali częściej z dróg rowerowych, bo po prostu to jest wygodniejsze, bezpieczniejsze i szybsze

- uważa Domaszewicz.

https://tulodz.pl/mpk-lodz/ta-linia-mpk-lodz-niebawem-zniknie-zmiany-w-komunikacji-miejskiej-od-3-listopada/TCkrVvy9A7HZ3dyi2CsD

Przy szkołach mają powstawać parkingi rowerowe

Dodatkowo przy szkołach mają powstawać parkingi rowerowe.

- Chcemy wyrabiać dobre nawyki transportowe u młodych ludzi. Często nie ma sensu podwożenie dziecka w ramach jednego osiedla samochodem pod szkołę, która znajduje się kilkaset metrów dalej. To stwarza niebezpieczeństwo, powoduje korki na osiedlu. Dobra infrastruktura rowerowa powinna zapewnić bezpieczny dojazd do szkoły, a przy szkole bezpieczne odstawienie roweru w osłoniętej wiacie

- tłumaczy Krzysztof Makowski.

Jest także szansa, iż z Łodzi będzie można dojechać ścieżką rowerową do Nowosolnej.

- Uważam, iż to jest miejsce, które też powinno być dla nas priorytetem, do Nowosolnej wyprowadza się coraz więcej osób. Widzimy to chociażby po zgłoszeniach do przedszkoli, do szkół, iż dzieci przybywa, a chcemy, żeby młodzież poruszała się bezpiecznie po drodach rowerowych

- mówi Makowski.

Dołącz do kanału TuŁódź na WhatsAppie!

Idź do oryginalnego materiału