Na kieleckich Ślichowicach powstanie prawie 1,5 km nowych dróg rowerowych. Jeszcze w tym tygodniu wzdłuż al. Szajnowicza-Iwanowa rozpocznie się budowa nowej infrastruktury przeznaczonej dla jednośladów oraz pieszych. Roboty drogowe będą jednak wiązały się z miejscowymi utrudnieniami w ruchu.
Marcin Januchta, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach informuje, iż w czwartek, 3 lipca, wykonawca przedsięwzięcia, firma BUDYNK, planuje wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na ponad 900-metrowym fragmencie drogi. Nowa infrastruktura powstanie po obu stronach alei na odcinku 1,4 km.
– Mowa tu o wyłączeniu z ruchu prawego pasa północnej jezdni al. Szajnowicza-Iwanowa na fragmencie od skrzyżowania z ul. Massalskiego do skrzyżowania z ul. Malików. Z uwagi na etapowy charakter prac te utrudnienia będą wprowadzane na poszczególnych fragmentach alei w miarę postępu prac – dodaje.
Rzecznik drogowców przypomina, iż inwestycja jest częścią większego projektu, który obejmuje także budowę dróg rowerowych i pieszo-rowerowych po zachodniej stronie ul. Żelaznej, Gosiewskiego oraz Zagnańskiej. W tych miejscach łącznie powstanie 1,2 km dróg rowerowych, pieszo-rowerowych oraz chodników.
– Łącznie będzie to około 2,5 km nowej infrastruktury. Będą to także miejsca obsługi rowerzystów, parkingi bike&ride, system zliczający przejeżdżające rowery czy energooszczędne oświetlenie. W planach jest także montaż nowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Okrzei i Zagnańskiej. Nowe miejsca obsługi rowerzystów będą wyposażone w stację napraw, altany, stoły, czy ławki. Z kolei bike&ride umożliwią dojazd i zostawienie roweru w rejonie dworca kolejowego lub autobusowego – wymienia rzecznik drogowców.
Punkt obsługi rowerzystów ma pojawić się przy skrzyżowaniu al. Szajnowicza-Iwanowa z ul. Malików. Z kolei dwa kolejne pojawią się w pobliżu cmentarza komunalnego na Piaskach oraz przy parkingu obok Aresztu Śledczego. Inwestycja zakłada również przebudowę sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Żelaznej, Czarnowskiej i Gosiewskiego. Powstaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych.
Budowa nowej infrastruktury pieszo-rowerowej pochłonie prawie 11,9 mln zł. W tym unijne dofinansowanie wynosi ponad 10 mln zł. Prace budowalne na wspomnianych odcinkach dróg mają potrwać do końca maja 2026 roku.