Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozpoczął realizację inwestycji, która ma ułatwić życie pieszym w centrum miasta. W rejonie placu Dominikańskiego, przez ulicę Piotra Skargi – na wysokości skrzyżowania z ulicami Oławską i bł. Czesława – powstaje nowe naziemne przejście dla pieszych. Będzie ono stanowić uzupełnienie dla istniejącego już w tym miejscu przejścia podziemnego, znanego jako przejście Słodowe.
Dostępność przede wszystkim
Inwestycja wpisuje się w szerszy program usuwania barier architektonicznych z przestrzeni publicznej Wrocławia. Podobnie jak wcześniej zrealizowane przejście przez ul. Legnicką, nowa infrastruktura ma na celu poprawę dostępności dla wszystkich użytkowników miasta – w tym osób z niepełnosprawnościami, rodziców z wózkami dziecięcymi czy użytkowników rowerów i urządzeń transportu osobistego.
Wieloletnie przejścia podziemne, mimo swojej funkcjonalności, często nie spełniają dzisiejszych norm dostępności. Brakuje w nich wind, podjazdów czy wygodnych dojść. Budowa nowego przejścia naziemnego nie oznacza likwidacji istniejącego tunelu, ale stanowi jego ważne uzupełnienie.
Co powstanie w ramach inwestycji?
Zakres prac obejmuje m.in.:
-
budowę przejścia dla pieszych przez ul. Piotra Skargi,
-
utworzenie azylu dla pieszych na pasie dzielącym jezdnie,
-
montaż płytek ostrzegawczych typu STOP przy krawężnikach,
-
wykonanie nowych chodników i stref oczekiwania dla pieszych,
-
dostosowanie infrastruktury odwodnieniowej i kanalizacyjnej,
-
budowę nowej sygnalizacji świetlnej,
-
rozbudowę Miejskiego Centrum Technologicznego.
Harmonogram i finansowanie
Zadanie realizowane jest ze środków Gminy Wrocław. Prace budowlane powierzono firmie Rotomat sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Stabłowickiej 134 we Wrocławiu. Koszt inwestycji wyniesie 829 862,02 zł. Zakończenie budowy planowane jest na wrzesień 2025 roku.
Nowe przejście ma usprawnić ruch pieszy w jednej z najintensywniej uczęszczanych części miasta, poprawić bezpieczeństwo i komfort poruszania się oraz przyczynić się do tworzenia bardziej inkluzyjnej i dostępnej przestrzeni publicznej.