Nowe przejście dla pieszych w rejonie placu Dominikańskiego. Ruszyła budowa

5 dni temu

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozpoczął realizację inwestycji, która ma ułatwić życie pieszym w centrum miasta. W rejonie placu Dominikańskiego, przez ulicę Piotra Skargi – na wysokości skrzyżowania z ulicami Oławską i bł. Czesława – powstaje nowe naziemne przejście dla pieszych. Będzie ono stanowić uzupełnienie dla istniejącego już w tym miejscu przejścia podziemnego, znanego jako przejście Słodowe.

Dostępność przede wszystkim

Inwestycja wpisuje się w szerszy program usuwania barier architektonicznych z przestrzeni publicznej Wrocławia. Podobnie jak wcześniej zrealizowane przejście przez ul. Legnicką, nowa infrastruktura ma na celu poprawę dostępności dla wszystkich użytkowników miasta – w tym osób z niepełnosprawnościami, rodziców z wózkami dziecięcymi czy użytkowników rowerów i urządzeń transportu osobistego.

Wieloletnie przejścia podziemne, mimo swojej funkcjonalności, często nie spełniają dzisiejszych norm dostępności. Brakuje w nich wind, podjazdów czy wygodnych dojść. Budowa nowego przejścia naziemnego nie oznacza likwidacji istniejącego tunelu, ale stanowi jego ważne uzupełnienie.

Co powstanie w ramach inwestycji?

Zakres prac obejmuje m.in.:

  • budowę przejścia dla pieszych przez ul. Piotra Skargi,

  • utworzenie azylu dla pieszych na pasie dzielącym jezdnie,

  • montaż płytek ostrzegawczych typu STOP przy krawężnikach,

  • wykonanie nowych chodników i stref oczekiwania dla pieszych,

  • dostosowanie infrastruktury odwodnieniowej i kanalizacyjnej,

  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej,

  • rozbudowę Miejskiego Centrum Technologicznego.

Harmonogram i finansowanie

Zadanie realizowane jest ze środków Gminy Wrocław. Prace budowlane powierzono firmie Rotomat sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Stabłowickiej 134 we Wrocławiu. Koszt inwestycji wyniesie 829 862,02 zł. Zakończenie budowy planowane jest na wrzesień 2025 roku.

Nowe przejście ma usprawnić ruch pieszy w jednej z najintensywniej uczęszczanych części miasta, poprawić bezpieczeństwo i komfort poruszania się oraz przyczynić się do tworzenia bardziej inkluzyjnej i dostępnej przestrzeni publicznej.

Idź do oryginalnego materiału