
Tory ułożone są już na całej długości modernizowanej linii kolejowej nr 104 w Nowym Sączu. To wyraźny sygnał, iż inwestycja wchodzi w finałową fazę. Przed nami ostatnie tygodnie intensywnych prac, które otworzą drogę do powrotu pociągów pasażerskich na trasie Nowy Sącz – Klęczany. Kilka dni temu, na torach w Nowym Sączu pojawiła się pierwsza lokomotywa. Pisaliśmy o tym tutaj: Pierwszy pociąg wjechał na modernizowaną linię 104 w Nowym Sączu. Historyczny moment na budowie (KLIK). Kiedy otwarcie newralgicznych ulic: Kolejowej, Zielonej i Jagodowej w Nowym Saczu?
Bezkolizyjne skrzyżowania i nowe przystanki
W centrum miasta dominują monumentalne konstrukcje nowego wiaduktu i bezkolizyjnego skrzyżowania przy ul. Kolejowej. Obiekt zmienia całkowicie obraz tej części Nowego Sącza, eliminując dotychczasowe korki i niebezpieczne przejazdy kolejowe. Modernizacja objęła również most nad Dunajcem, wiadukt nad ul. Węgierską oraz budowę nowych przystanków, m.in. Nowy Sącz Miasto i Nowy Sącz Chełmiec.

Miasto w nowej odsłonie
Zdjęcia z lotu ptaka pokazują, jak bardzo przebudowa torów i infrastruktury zmienia krajobraz Nowego Sącza. Szerokie wiadukty, nowoczesne perony, zabezpieczone skarpy i nowa geometria torów sprawiają, iż całe otoczenie nabiera zupełnie innego charakteru. To inwestycja, która nie tylko przywróci szybkie połączenia kolejowe, ale też na stałe wpisze się w przestrzeń miejską jako symbol nowoczesności i rozwoju.
Powrót pociągów coraz bliżej
Według planów, pierwsze składy pasażerskie powinny wjechać na odcinek Nowy Sącz – Klęczany już na początku 2026 roku. Do tego czasu wykonawcy skupią się na ostatnich robotach wykończeniowych, instalacjach i testach bezpieczeństwa. To właśnie te miesiące przesądzą o tym, jak gwałtownie sądeczanie znów będą mogli podróżować koleją do Krakowa czy Tarnowa w znacznie krótszym czasie niż dotąd.
Ulica Zielona, Kolejowa i Jagodowa z opóźnieniami
Jak udało nam się ustalić, opóźniają się roboty przy remoncie ul. Jagodowej. – Okazuje się, iż stan Dunajca jest zbyt wysoki i poziom wody utrudnia modernizację wodociągów i kanalizacji na głębokości ok. 6 metrów. Prace opóźnią się o miesiąc. Pierwotnie zakładano, iż otwarcie nastąpi do końca września 2025 r. Nastąpi to jednak miesiąc później, czyli koniec października. Ulicę Zieloną i Kolejową do użytku wykonawcy oddadzą w połowie listopada. Nowy Sącz mocno odetchnie, jednak na kilka dni całkowicie zostanie zamknięta ul. Węgierska (na wysokości budowanego wiaduktu kolejowego).
fot. Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
default
default