Nowy Sącz w budowie. Tory już gotowe – coraz bliżej powrotu pociągów pasażerskich

2 godzin temu

Tory ułożone są już na całej długości modernizowanej linii kolejowej nr 104 w Nowym Sączu. To wyraźny sygnał, iż inwestycja wchodzi w finałową fazę. Przed nami ostatnie tygodnie intensywnych prac, które otworzą drogę do powrotu pociągów pasażerskich na trasie Nowy Sącz – Klęczany. Kilka dni temu, na torach w Nowym Sączu pojawiła się pierwsza lokomotywa. Pisaliśmy o tym tutaj: Pierwszy pociąg wjechał na modernizowaną linię 104 w Nowym Sączu. Historyczny moment na budowie (KLIK). Kiedy otwarcie newralgicznych ulic: Kolejowej, Zielonej i Jagodowej w Nowym Saczu?

Bezkolizyjne skrzyżowania i nowe przystanki

W centrum miasta dominują monumentalne konstrukcje nowego wiaduktu i bezkolizyjnego skrzyżowania przy ul. Kolejowej. Obiekt zmienia całkowicie obraz tej części Nowego Sącza, eliminując dotychczasowe korki i niebezpieczne przejazdy kolejowe. Modernizacja objęła również most nad Dunajcem, wiadukt nad ul. Węgierską oraz budowę nowych przystanków, m.in. Nowy Sącz Miasto i Nowy Sącz Chełmiec.

Reklama

Miasto w nowej odsłonie

Zdjęcia z lotu ptaka pokazują, jak bardzo przebudowa torów i infrastruktury zmienia krajobraz Nowego Sącza. Szerokie wiadukty, nowoczesne perony, zabezpieczone skarpy i nowa geometria torów sprawiają, iż całe otoczenie nabiera zupełnie innego charakteru. To inwestycja, która nie tylko przywróci szybkie połączenia kolejowe, ale też na stałe wpisze się w przestrzeń miejską jako symbol nowoczesności i rozwoju.

Powrót pociągów coraz bliżej

Według planów, pierwsze składy pasażerskie powinny wjechać na odcinek Nowy Sącz – Klęczany już na początku 2026 roku. Do tego czasu wykonawcy skupią się na ostatnich robotach wykończeniowych, instalacjach i testach bezpieczeństwa. To właśnie te miesiące przesądzą o tym, jak gwałtownie sądeczanie znów będą mogli podróżować koleją do Krakowa czy Tarnowa w znacznie krótszym czasie niż dotąd.

Ulica Zielona, Kolejowa i Jagodowa z opóźnieniami

Jak udało nam się ustalić, opóźniają się roboty przy remoncie ul. Jagodowej. – Okazuje się, iż stan Dunajca jest zbyt wysoki i poziom wody utrudnia modernizację wodociągów i kanalizacji na głębokości ok. 6 metrów. Prace opóźnią się o miesiąc. Pierwotnie zakładano, iż otwarcie nastąpi do końca września 2025 r. Nastąpi to jednak miesiąc później, czyli koniec października. Ulicę Zieloną i Kolejową do użytku wykonawcy oddadzą w połowie listopada. Nowy Sącz mocno odetchnie, jednak na kilka dni całkowicie zostanie zamknięta ul. Węgierska (na wysokości budowanego wiaduktu kolejowego).

fot. Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

default
default

Idź do oryginalnego materiału