Od wtorku kolejne utrudnienia na Zakopiance związane z budową węzła Myślenice

ikc.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: Od wtorku kolejne utrudnienia na Zakopiance związane z budową węzła Myślenice


Ilustrowany Kurier Codzienny IKC

We wtorek rozpoczną się utrudnienia na drodze krajowej nr 7, czyli Zakopiance, związane z kolejnymi pracami przy budowie węzła Myślenice. Droga w tym rejonie zostanie zwężona do jednego pasa w każdym kierunku. Taka organizacja ruchu potrwa do czwartkowego wieczora.

Jak przekazał Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), utrudnienia rozpoczną się we wtorek rano ok. godz. 9 i związane będą z pracami wykończeniowymi przy kładce dla pieszych.

W związku z tym zmieniona zostanie organizacja ruchu w Myślenicach, w wyniku czego Zakopianka będzie zwężona do jednego pasa w każdym kierunku.

Drogowcy wyłączą także światła na Zakopiance i zamkną możliwość wyjazdu z ul. Sobieskiego na DK7. Na odcinku ok. 150 m ul. Sobieskiego będzie jednokierunkowa (przejazd tylko w kierunku centrum).

Wyjazd z Myślenic na Zakopiankę będzie możliwy objazdem przez ul. Słowackiego. Na ul. Sobieskiego będą prowadzone prace związane z budową ronda.

Według zapowiedzi GDDKiA, taka organizacja ruchu potrwa do czwartku wieczorem z wyjątkiem ul. Sobieskiego, gdzie przez cały czas będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy, tylko w kierunku centrum.

Budowa węzła drogowego w Myślenicach rozpoczęła się wczesną wiosną 2024 roku i potrwa do końca 2025 roku. Inwestycję o wartości prawie 56 mln zł realizuje firma Banimex.

Dzięki budowie węzła będzie można zlikwidować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Sobieskiego. W ramach inwestycji powstaną dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na Zakopiankę. Na ul. Sobieskiego powstanie rondo, z którego będzie można wjechać na drogę krajową nr 7.

Ważnym dla pieszych punktem tej inwestycji będzie budowa nowej kładki w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. Dzięki temu drogowcy będą mogli zlikwidować dotychczasowe przejście w tym rejonie.

Zadanie jest finansowane ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. (PAP)

Idź do oryginalnego materiału