To pierwsze takie miejsce w Płocku. Przy Szkole Podstawowej nr 22 w Płocku na osiedlu Podolszyce Południe powstaje strefa „Kiss & Ride”. Nowy pomysł ma znacznie usprawnić bezpieczne przywożenie i odbieranie dzieci z placówki.
Jak mówi jeden z pomysłodawców powstania strefy, radny Łukasz Pietrzak cała operacja ma potrwać kilka, kilkanaście sekund.
— To ma zająć tam praktycznie kilka, kilkanaście sekund i ma spowodować ruch na tej ulicy taki naturalny, iż nie będzie zatrzymywania się, długo postoju, tylko dzieciaczek sobie wysiada bądź wsiada. Nie będzie te miejsca dedykowane do zatrzymania się dla rodzica. Dzieciaczek już wtedy nie przechodzi przez żadną ulicę, przejście dla pieszych, tylko zatrzymuje się po tej samej stronie, gdzie już wchodzi bezpośrednio na teren placówki — podkreśla.
Mieszkańcy podkreślają, iż to dobry pomysł, szczególnie dla starszych dzieci. Nowa strefa pomoże także rozładować poranny ruch w okolicach szkoły.
Powstają cztery, specjalnie oznaczone miejsca do czasowego postoju. Prace przy tworzeniu strefy mają zakończyć się do piątku, tak by 1 września można już było bezpiecznie wysadzić dzieci przed szkołą.
Koszt powstania strefy to około 15 tys. zł.
Strefy postojowe K+R (Kiss and Ride) to miejsca specjalnie wyznaczone do tego, aby ułatwić podwiezienie do komunikacji miejskiej. To właśnie tu można legalnie zatrzymać się, „dać buziaka” na do widzenia i pozostawić pasażera, aby ten ruszył w dalszą drogę tramwajem, autobusem czy metrem. Strefy K+R nie są miejscami, gdzie wolno parkować - samochód może nie dłużej niż 2 minuty, mówi o tym znak drogowy B35. Strefy K+R są łatwo rozpoznawalne, dzięki czytelnemu oznakowaniu.
W Warszawie powstały m.in. przy węźle komunikacyjnym Młociny (ul. Nocznickiego), Dworcu Wileńskim (ul. Targowa), Dworcu Gdańskim (2 lokalizacje na ul. Słomińskiego), Metrze Wilanowska (ul. Puławska), Metrze Kabaty (al. KEN) czy Metrze Słodowiec (ul. Kasprowicza).
Czytaj też: Nowa szkoła na warszawskim Chrzanowie. Mieszkańcy czekali na nią od 10 lat