Od kilku lat coraz więcej usług przenosi się do sieci. Przez internet możemy już m.in. umówić wizytę u lekarza, założyć konto bankowe czy załatwić niektóre sprawy urzędowe.
Z cyfrowych możliwości chętnie korzysta także urząd miasta. Jednym z największych projektów była aplikacja PłocKarta, w której można znaleźć bilety Komunikacji Miejskiej, informacje o imprezach i wydarzeniach w Płocku czy kontakt do najważniejszych punktów obsługi klienta.
Zdaniem radnego Romana Siemiątkowskiego, wciąż brakuje jednak narzędzia umożliwiającego bezpośrednią komunikację mieszkańców z urzędem, a w szczególności zbieranie uwag i opinii podczas konsultacji społecznych.
- Biorąc pod uwagę, iż na rynku są dostępne profesjonalne i sprawdzone systemu do przeprowadzania konsultacji, zwracam się z prośbą o rozważenie możliwości wdrożenia systemu do organizowania i zarządzania różnorodnymi konsultacjami społecznymi w Płocku - napisał w swojej interpelacji.
Podkreślił również, iż wprowadzenie tego rodzaju rozwiązania dodatkowo zwiększyłoby zaangażowanie płocczan w sprawy ważne dla miasta.
Aplikacja do konsultacji? Wiceprezydent jest na "tak"
Wiceprezydent Łukasz Jankowski odpowiedział, iż w pełni popiera inicjatywy ułatwiające uczestnictwo w konsultacjach.
- Dialog z mieszkańcami stanowi jeden z najważniejszych filarów nowoczesnego samorządu - tłumaczy.
Wspomniał także o sukcesie nowej platformy do obsługi Budżetu Obywatelskiego Płocka, która została pozytywnie oceniona przez użytkowników i może być dobrym przykładem dla kolejnych cyfrowych narzędzi wprowadzanych przez urząd miasta.
- Trwają w tej chwili zaawansowane prace nad uruchomieniem podobnego rozwiązania w obszarze konsultacji społecznych - dodał Jankowski.
Jak wyjaśnił, ich celem ma być wybór bezpiecznego, funkcjonalnego i łatwego w obsłudze systemu.













