Przełom po latach dramatów! Wreszcie rusza budowa drogi w tej części Warszawy

5 godzin temu

Drogowa rewolucja na północy Warszawy! Przedłużenie Mostu Marii Skłodowskiej-Curie połączy stolicę z trasą S7 – koniec korków i nowa era komunikacji. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych dekady – przedłużenie Mostu Marii Skłodowskiej-Curie, znanego jako Most Północny, rusza pełną parą i zmieni oblicze północnej Warszawy. Projekt, na który mieszkańcy Bielan, Białołęki i Bemowa czekali latami, połączy stolicę z trasą S7 i umożliwi szybki wyjazd w kierunku Trójmiasta. Efekt?

Koniec korków, nowe możliwości rozwoju i komunikacyjny przełom na skalę krajową.

Przełomowy projekt – nowa arteria komunikacyjna

Nowa droga połączy rejon parkingu Park & Ride Młociny i al. gen. Marii Wittek z węzłem Janickiego, gdzie połączy się z budowaną trasą ekspresową S7. Będzie to dwujezdniowa arteria z chodnikami, drogami rowerowymi i estakadami nad kluczowymi skrzyżowaniami – m.in. z ul. Kasprowicza i Zgrupowania AK „Kampinos”.

Największym zaskoczeniem są dwa zaplanowane tunele – po jednym na Bielanach i Bemowie, każdy o długości około kilometra. To rozwiązanie pozwoli ograniczyć hałas, zachować istniejącą zabudowę i zminimalizować ingerencję w środowisko. Trasa będzie przebiegać równolegle do torowiska tramwajowego na ul. Nocznickiego, nie naruszając jego przebiegu.

Koniec korków – Warszawa wchodzi na wyższy poziom

Przedłużenie Mostu Skłodowskiej-Curie to realna ulga dla kierowców. Mieszkańcy północy Warszawy zyskają szybsze połączenie z trasami ekspresowymi, a ruch tranzytowy w kierunku Trójmiasta zostanie wyprowadzony poza centrum miasta. Ulice Bielan, Białołęki i Bemowa odetchną, a komunikacja stanie się szybsza i bardziej przewidywalna.

Dla inwestorów i przedsiębiorców to także szansa – nowa infrastruktura podniesie atrakcyjność północnych dzielnic, przyciągając biznes i przyspieszając rozwój nowych osiedli oraz centrów logistycznych.

Harmonogram – kiedy ruszą prace?

Miasto Warszawa i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już wybrały wykonawcę dokumentacji. Projekt ma być gotowy w pierwszym kwartale 2026 roku, a budowa ruszy po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń. Cała inwestycja, w tym połączenie z trasą S7 i budowa węzła Janickiego, zaplanowana jest na lata 2028–2032.

Inwestycja o znaczeniu ogólnopolskim

Koszty przedsięwzięcia sięgają miliardów złotych, a znaczna część budżetu pochodzi z funduszy unijnych. Nowa trasa będzie częścią sieci TEN-T – kluczowego szlaku komunikacyjnego łączącego południe Polski z północą i Europą Zachodnią.

Przedłużenie Mostu Marii Skłodowskiej-Curie to nie tylko kolejna droga – to komunikacyjna rewolucja, która otworzy Warszawę na nowe możliwości. Tunel, estakady, drogi rowerowe, szybki wyjazd z miasta i połączenie z trasą S7 – ta inwestycja na zawsze zmieni oblicze północnej Warszawy i całej trasy na Pomorze. Startuje nowa era w polskiej infrastrukturze.

Źródło: forsal.pl/warszawawpigulce.pl

Idź do oryginalnego materiału