Świdnicki magistrat chce zająć się poprawą bezpieczeństwa na ulicy Przemysłowej. Wcześniej w tej sprawie kilkukrotnie interweniowali miejscy radni, którzy zwracali uwagę na powtarzające się przypadki potrąceń oraz zgłaszane przez kierowców problemy z dostrzeżeniem pieszych.

Ulica Przemysłowa jest drogą wojewódzką i za jej utrzymanie odpowiada Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Już pod koniec 2021 roku o poprawę bezpieczeństwa na ulicy Przemysłowej i wykonanie dodatkowego oświetlenia przejść dla pieszych apelował ówczesny radny Mariusz Kuc, który wskazywał, iż kierowcy zgłaszali problemy z dostrzeżeniem pieszych znajdujących się na pasach. Zwracał również uwagę na przypadki potrąceń. Wobec powtarzających się zdarzeń drogowych oraz wniosków zgłaszanych przez mieszkańców, w grudniu 2022 roku z interwencją w sprawie Przemysłowej wystąpił też radny Jan Dzięcielski. W odpowiedzi DSDiK zapowiedziała wycięcie żywopłotów w rejonie przejść dla pieszych w celu poprawienia widoczności, jednak drogowcy negatywnie zaopiniowali propozycję zamontowania dodatkowego oświetlenia na przejściach.
W styczniu 2024 roku ze strony Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei padła zapowiedź dotycząca planów przeprowadzenia poważniejszego remontu drogi wojewódzkiej nr 382. – Obecnie DSDiK we Wrocławiu opracowuje Plan Funkcjonalno-Użytkowy dla przebudowy drogi wojewódzkiej nr 382 na odcinku Jawor – Świdnica, obejmującej również ul. Przemysłową w Świdnicy – informowali przedstawiciele wojewódzkiej jednostki. Do sprawy powrócono w roku 2025.
– Z chwilą uzyskania informacji o planowanym przez Województwo Dolnośląskie zamiarze przebudowy ul. Przemysłowej w Świdnicy – drogi wojewódzkiej nr 382, Gmina Miasto Świdnica zdeklarowała chęć podjęcia się roli inwestora zastępczego przy sporządzaniu dokumentacji projektowej dla przedmiotowego zadania. Inwestycja na tym etapie będzie w całości finansowane przez zarządcę drogi – tłumaczy Maciej Gleba, dyrektor wydziału dróg i infrastruktury miejskiej Urzędu Miejskiego w Świdnicy.
– Jako gospodarze terenu najlepiej znamy potrzeby związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego (geometria skrzyżowań, wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu, itp.), czy też funkcjonowaniem transportu publicznego (lokalizacja zatok autobusowych). Dlatego stoimy na stanowisku, iż to właśnie miasto winno przeprowadzić proces inwestycyjny na etapie projektowym – wskazuje Gleba. Zgodę na przejęcie od województwa tego zadania muszą jeszcze wyrazić świdniccy radni. Decyzja w tej sprawie zapadnie podczas najbliższej sesji, która została zwołana na 23 maja.
/mn/