Podczas działań sprawdzono dwa pojazdy należące do tego samego przewoźnika. W obu przypadkach stwierdzono poważne uchybienia w zabezpieczeniu ładunku. Samochody transportowały łącznie 24 tony nawozu na bazie azotanu amonu (UN 2067), zapakowanego w worki typu BIG BAG o wadze 500 kg każdy. Towar, sklasyfikowany jako substancja niebezpieczna, nie został w żaden sposób zabezpieczony.
Brak pasów mocujących spowodował, iż w jednym z pojazdów ładunek przemieścił się na bok przestrzeni ładunkowej, stwarzając realne zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Za naruszenia wszczęto postępowanie administracyjne wobec przewoźnika, które może skutkować karą finansową w wysokości 2 tys. zł. Kierowcy zostali dodatkowo ukarani mandatami.
Inspektorzy przypominają, iż prawidłowe zabezpieczenie ładunku, szczególnie w przypadku towarów niebezpiecznych, jest obowiązkiem przewoźnika i kierowcy, a jego brak może prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa innych uczestników ruchu drogowego.

