Remonty dróg wojewódzkich w toku – co dzieje się na trasach Podkarpacia?

carpatiabiznes.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: remonty dróg podkarpacie 2025


Wakacyjny sezon remontów dróg wojewódzkich na Podkarpaciu

Okres wakacyjny to tradycyjnie czas wzmożonych prac drogowych. Sprzyjające warunki atmosferyczne umożliwiają prowadzenie robót zgodnie z technologiami budowlanymi, co ma najważniejsze znaczenie dla trwałości konstrukcji inżynierskich i nawierzchni jezdni.

W 2025 roku Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich prowadzi aż 40 inwestycji o łącznej wartości blisko 3,5 miliarda złotych, z czego około 2,6 miliarda zł pochodzi ze środków rządowych i unijnych. Całkowity plan wydatków na budowę, modernizację i remonty dróg wojewódzkich w regionie opiewa na 1,1 miliarda złotych.

W poniższym zestawieniu prezentujemy najważniejsze inwestycje, które powodują utrudnienia na drogach wojewódzkich.

Północ województwa

  • DW 872 Nowa Dęba – Nisko – realizowane są prace na 32-kilometrowym odcinku. Wartość inwestycji to 217 mln zł (211 mln zł dofinansowania rządowego). Ruch odbywa się przy zachowaniu przejezdności – funkcjonuje ok. 20 odcinków z ruchem wahadłowym, sterowanym sygnalizacją. Zakończenie zaplanowano na sierpień 2026.

  • DW 861 Bojanów – Jeżowe i Cisów Las – przebudowywany jest 4,75-kilometrowy odcinek drogi, aktualnie funkcjonuje 650-metrowy wahadłowy odcinek w Cisowym Lesie.

  • DW 985 – most w Rzemieniu (k. Mielca) – trwa remont obiektu. Obowiązuje ruch wahadłowy i ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Południe – kierunek Bieszczady i Beskid Niski

  • Tyczyn – Dylągówka – Szklary – Dynów (DW 878) – rozbudowa 25 km trasy. Obowiązują 3 stałe wahadła przy budowie mostów (Borek Stary, Borek Nowy, Hyżne) oraz 8 odcinków o długości 400–600 m. Trasa Kielnarowa–Dylągówka (14 km) generuje znaczne utrudnienia – porusza się nią ponad 12 tys. pojazdów dziennie. Planowane zakończenie: jesień 2027.

  • DW 989 Lutcza – trwa budowa nowego mostu (0,9 km). Ruch odbywa się starym obiektem z ograniczeniem prędkości.

  • DW 886 Domaradz – droga jest całkowicie zamknięta. Prowadzone są prace fundamentowe nowego mostu. Wyznaczono objazdy:

    • do 15 ton: DP 2028R przez Blizne do DK19 (Jasienica Rosielna),

    • powyżej 15 ton: DK19 → DK28 → Sanok.

  • DW 886 Jurowce – rozpoczęła się budowa mostu tymczasowego. Nowy obiekt ma być gotowy do końca 2025 roku.

  • DW 988 Czudec – Zaborów – na 3-kilometrowym odcinku funkcjonują 4 wahadła. Zakończenie: jesień 2026.

  • Nowy Żmigród – rondo – realizowane są prace przygotowawcze. Od połowy lipca planowane jest wprowadzenie wahadła (150 m).

  • DW 992 Radoszyce – granica państwa – rozpoczęto prace przygotowawcze i nawierzchniowe. Utrudnienia: wahadła sterowane sygnalizacją lub manualnie.

  • Remonty mostów (do 30 t nośności) – w toku są roboty w lokalizacjach:

    • DW 889: Szczawne, Bukowsko

    • DW 897: Wisłok Wielki, Tylawa (2 mosty), Wola Niżna, Osławica

    • DW 893: Bystre (2), Jabłonki (2)

    • DW 887: Humniska
      Zakończenie: do końca 2025 roku.

  • DW 893 Cisna – zabezpieczenie osuwiska – realizacja ma ruszyć w połowie wakacji. Przewidziano jeden odcinek z ruchem wahadłowym.

Rejon Przemyśla

  • DW 884 Babice – realizowane są prace, obowiązuje jeden odcinek z ruchem wahadłowym. Finał: jesień 2025.

  • DW 881 Kańczuga – Pruchnik (etap II) – rozbudowa 7,22 km odcinka oraz 1,8 km ul. Jarosławskiej. Ruch wahadłowy i możliwe lokalne utrudnienia. Zakończenie: jesień 2025.

Wschód – kierunek Roztocze

  • DW 865 – rozbudowa na trzech odcinkach:

    • Koniaczów – Lipina: 19,5 km

    • Oleszyce – Cieszanów: 10,3 km

    • Narol – granica województwa: 3,2 km
      Utrudnienia: wieloodcinkowe wahadła i ograniczenia prędkości. Po zakończeniu budowy nowego mostu w Jarosławiu cała trasa będzie niemal w całości zmodernizowana – pozostanie do realizacji jedynie 19 km odcinek między Cieszanowem a Narolem.

  • DW 867 Horyniec-Zdrój oraz DW 863 Stary – Nowy Lubliniec – realizowane są prace związane z wymianą nawierzchni. Utrudnienia są krótkotrwałe.

Zachodnia część Podkarpacia

Na drodze wojewódzkiej nr 986, na odcinku od dworca kolejowego w Ropczycach do Ostrowa, trwa budowa wiaduktu nad linią kolejową oraz mostu nad rzeką Wielopolka. w tej chwili obowiązują trzy odcinki z ruchem wahadłowym. W okresie wakacyjnym planowane jest przełożenie ruchu na nowo wybudowane obiekty – po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń. Kolejnym etapem będzie rozbiórka starych konstrukcji inżynierskich. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano na jesień 2025 roku.

Grafika: PZDW

Idź do oryginalnego materiału