Rewitalizacja linii kolejowych Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa

carpatiabiznes.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: kolej pociąg stalowa wola tarnobrzeg ocice padew narodowa sandomierz


Rewitalizacja linii kolejowych na Podkarpaciu. Podpisano umowę na projekt „Trójstyk”

W Tarnobrzegu podpisana została dziś umowa na realizację ważnego projektu infrastrukturalnego, który obejmuje rewitalizację linii kolejowych nr 25, 74 i 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa. Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla rozwoju transportu kolejowego w południowo-wschodniej Polsce i została zatytułowana projektem „Trójstyk”.

Wsparcie z funduszy europejskich

Projekt „Trójstyk” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. To kolejny przykład efektywnego wykorzystania środków unijnych na rozwój nowoczesnej i dostępnej kolei w regionach, które dotychczas były w mniejszym stopniu objęte inwestycjami infrastrukturalnymi.

Rekordowe środki na Podkarpacie

Z całkowitego budżetu przeznaczonego na rozwój kolei w Polsce, który wynosi 3 miliardy złotych, aż około 2 miliardy złotych zostanie zainwestowane na terenie województwa podkarpackiego. To ogromny sukces dla regionu, który zyska nowoczesne połączenia kolejowe oraz poprawę jakości obsługi podróżnych.

Nowoczesne stacje i dostępność dla wszystkich

Jednym z najważniejszych efektów inwestycji będzie poprawa komfortu podróżowania i dostępności infrastruktury kolejowej. Modernizacją objęte zostaną m.in. następujące stacje i przystanki:

  • Tarnobrzeg

  • Tarnobrzeg Sobów

  • Tarnobrzeg Ocice

  • Tarnobrzeg Olszynka

  • Grębów

  • Chmielów

  • Wielowieś

  • Dąbrowica Małopolska

  • Turbia

  • Kępie Zaleszańskie

  • Zbydniów

  • Skopanie

  • Padew Narodowa

Zmodernizowane perony będą wyższe i przystosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób z niepełnosprawnościami. Przewidziano m.in. budowę pochylni, instalację oznaczeń dotykowych oraz pełną dostępność komunikacyjną.

Komfortowa i przejrzysta infrastruktura pasażerska

Na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki i gabloty z rozkładem jazdy, co zapewni lepszy komfort oczekiwania oraz czytelną informację dla pasażerów. Całość inwestycji odpowiada na rosnące oczekiwania społeczne w zakresie wygody podróżowania koleją.

Znaczenie inwestycji dla makroregionu

Projekt „Trójstyk” ma domknąć układ nowoczesnych linii kolejowych w południowej części Makroregionu Polski Wschodniej. Ułatwi dostęp do większych aglomeracji i poprawi spójność komunikacyjną regionu, zarówno dla mieszkańców, jak i dla sektora turystyki oraz biznesu.

Powrót pasażerów na zapomniane linie

Jednym z kluczowych rezultatów rewitalizacji będzie przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego na odcinkach:

  • Padew Narodowa – Chmielów

  • Sandomierz – Grębów

To linie o dużym znaczeniu lokalnym, które dzięki inwestycji zostaną ponownie udostępnione podróżnym.

Idź do oryginalnego materiału