Ruszył przetarg na remont mostów i przepustów na Podkarpaciu

carpatiabiznes.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: remont mostu


Przetarg na remonty mostów i przepustów w Iskrzyni, Wyżnem, Sieniawie i Tarnogórze.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na remont infrastruktury drogowej na terenie województwa podkarpackiego. Postępowanie obejmuje remont dwóch mostów – w Iskrzyni i Wyżnem (w ciągu drogi krajowej nr 19) – oraz dwóch przepustów: w Sieniawie (DK28) i Tarnogórze (DK77).

Na złożenie ofert wykonawcy mają czas do 15 lipca br.

Cztery części zamówienia – możliwość składania ofert częściowych

Przetarg został podzielony na cztery odrębne części, co oznacza, iż oferenci mogą składać oferty na wybraną lokalizację lub na kilka z nich. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz termin realizacji umowy (20 proc.). Minimalna gwarancja wynosi trzy lata, ale możliwe jest jej wydłużenie o kolejne dwa. Wykonawcy mogą również skrócić termin realizacji inwestycji o maksymalnie 30 dni.

Część 1: Remont mostu przez Wisłok w Iskrzyni (DK19)

Zakres prac obejmuje kompleksowy remont mostu, w tym wykonanie nowych warstw nawierzchni bitumicznej zarówno na samym obiekcie, jak i na dojazdach. Na zakończenie inwestycji przewidziano wykonanie oznakowania poziomego jezdni. Czas realizacji określono na 12 miesięcy od podpisania umowy.

Część 2: Remont przepustu w Sieniawie (DK28)

Remont będzie polegać na rozbiórce istniejących elementów konstrukcyjnych – w tym części przelotowej oraz głowicy żelbetowej. W ich miejsce powstaną nowe prefabrykowane elementy żelbetowe, ława fundamentowa oraz izolacja. W ramach inwestycji zostanie także odtworzona nawierzchnia jezdni i wykonane oznakowanie poziome. Na wykonanie prac przewidziano 10 miesięcy.

Część 3: Remont przepustu w Tarnogórze (DK77)

Zakres robót jest zbliżony do prac zaplanowanych w Sieniawie. Obejmuje rozbiórkę starej konstrukcji, budowę fundamentów, montaż nowych elementów prefabrykowanych oraz odtworzenie nawierzchni drogowej wraz z oznakowaniem. Czas realizacji również wynosi 10 miesięcy.

Część 4: Remont mostu przez Gwoźnicę w Wyżnem (DK19)

W ramach tej części inwestycji planowana jest rozbiórka połowy obiektu i wykonanie kluczowych prac remontowych. Poza naprawą konstrukcji mostu, odnowiona zostanie także nawierzchnia na dojazdach i obiekcie. Przewidziane jest także nowe oznakowanie poziome. Realizacja potrwa do 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Inwestycje na rzecz bezpieczeństwa i trwałości infrastruktury

Planowane remonty są istotnym elementem dbałości o stan techniczny obiektów inżynieryjnych na drogach krajowych. Modernizacja mostów i przepustów przyczyni się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa kierowców, ale również do zwiększenia trwałości i funkcjonalności infrastruktury drogowej w regionie.

Idź do oryginalnego materiału