Sieć tras rowerowych będzie rozbudowana!

strefamiast.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: Dyrektor Monika Kozłowska-Święconek (z lewej) sukcesywnie rozbudowuje sieć rowerową we Wrocławiu


Wrocław konsekwentnie rozwija infrastrukturę rowerową. W planach jest budowa nowej kładki łączącej Ołbin z Zaciszem, a także Kowale ze Zgorzeliskiem, trasa rowerowa na ulicy Kruczej, Kamiennej czy Okulickiego.

Wrocław ma 1450 tras przyjaznych rowerzystom. To czego w tej chwili potrzebują najbardziej użytkownicy dwóch kółek i ci, którzy chcieliby się w ten sposób poruszać po mieście, to połączenie istniejących tras w spójną nieprzerwaną sieć. Na tym w tej chwili skupia się miasto. Od ogłoszenia planu działań rowerowych do 2030 roku minęły trzy lata. Łącznie blisko 65% zadań jest już zakończonych, w budowie lub w fazie przygotowania i projektowania, co świadczy o konsekwentnej realizacji przyjętej strategii.

– Dane pokazują, iż plan działań rowerowych nie jest jedynie dokumentem, to realne inwestycje, które zmieniają przestrzeń miasta. Systematyczna realizacja kolejnych etapów zapewnia, iż do 2030 roku osiągniemy wyznaczone cele – mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Wydziału Mobilności Miejskiej.

W 2025 roku mieszkańcy korzystają już z blisko 40 kilometrów tras wybudowanych od momentu przyjęcia planu. W tym roku zostanie oddana do użytku kładka rowerowa nad Widawą w pobliżu jej ujścia do Odry. Na początku przyszłego roku będzie gotowa 2 km droga rowerowa wzdłuż ulicy Wilkszyńskiej, jeszcze wcześniej ruszy budowa trasy na Swojczyce w ramach TAT. W pierwszym kwartale przyszłego roku powinna być gotowa trasa do nowej kładki na Muchoborze Wielkim.

W placach miasta są kolejne przeprawy mostowe, które umożliwią szybkie połączenia terenów zielonych nad Odrą czy Widawą. Powstaje projekt kładki nad fosą w ramach Zielonej Osi Zachodniej. W 2026 roku miasto chce ogłosić przetarg na projekt kładki nad Odrą, która połączy Ołbin z okolicą ulicy Mianowskiego na Zaciszu oraz koncepcja kładki nad Widawą, która połączy Kowale ze Zgorzeliskiem.

Plany inwestycyjne na 2026 rok

Obie przeprawy mieszkańcy wskazują jako konieczne w celu ulepszenia ruchu rowerowego. Z ciekawszych planowanych inwestycji wymienić można na pewno projekty budowy drogi dla rowerów w ulicach: Kamiennej, Kruczej, Szczęśliwej, Okulickiego (ta ostatnia lokalizacja to ruchliwy wylot z Wrocławia w kierunku AOW). Planowane są remonty istniejących tras m.in. na al. Armii Krajowej, ul. Powstańców Śląskich, ul. Trzebnickiej

Idź do oryginalnego materiału