Do ponownego audytu wybrano przejścia w różnych punktach Warszawy, które przeszły zróżnicowane zmiany. Zostały do niego wytypowane te, które w pierwszym otrzymały maksymalną ocenę "2" w skali 0-5. Był on prowadzony w latach 2016-2020.
Statystyki pokazują, iż bezpieczeństwo pieszych się poprawiło. W 2016 roku na przejściach bez sygnalizacji odnotowano 172 wypadki z pieszymi. W 2024 roku było ich 67. Teraz drogowcy chcą sprawdzić które z rozwiązań są najskuteczniejsze.
- Chcemy uzyskać informacje, czy faktycznie poprawa bezpieczeństwa działa - mówi Maciej Dziubiński z Zarządu Dróg Miejskich. - Biorąc pod lupę zmodernizowane już przejścia, chcemy przede wszystkim dowiedzieć się więcej o wdrożonych rozwiązaniach oraz jak dokładnie sprawdzają się na danym przejściu. Zwłaszcza, iż w wielu przypadkach audytorzy rekomendowali kilka różnych sposobów na poprawę bezpieczeństwa - dodaje.
Sprawdzane będą m.in. wszystkie przejścia na tzw. małej obwodnicy Gocławia, a także na Żoliborzu przy Mickiewicza.
- Poza większymi skupiskami przejść znajdującymi się na jednym ciągu danej ulicy, przyjrzymy się również pojedynczym zebrom. Wybraliśmy do tego reaudytu m.in. przejścia na skrzyżowaniu ulic Chełmżyńskiej i Meblowej, czy Gościniec i Łososiowej - wylicza.
Drogowcy są teraz przed podpisaniem umowy. Wykonawca będzie miał czas 4 miesięcy na realizację zadania.