Ten wariant nowej części drogi krajowej nr 9 wydaje się być najlepszy dla mieszkańców gminy Cmolas

2 godzin temu
Zdjęcie: Ten wariant nowej części drogi krajowej nr 9 wydaje się być najlepszy dla mieszkańców gminy Cmolas | foto Materiały GDDKiA Rzeszów


Mowa o wariantach 7 i 8, które wydają się być najmniej inwazyjne dla mieszkańców i mogą przynieść najmniej problemów, o ile chodzi o budowę. Więcej o wariantach piszemy w artykule: 300 metrowa estakada nad przystankiem kolejowym, wyburzenia domów. Tak rysują się warianty nowej DK9 w Cmolasie i okolicach

Mieszkańcy chcą jednak zmienić nieco ich przebieg, co zaproponowali podczas spotkania i z pewnością zaproponują to, wysyłąjąc formularze.

https://korsokolbuszowskie.pl/wiadomosci/odszkodowania-za-wywlaszczone-grunty-pod-budowe-obwodnicy-kolbuszowej-i-nowej-dk9-beda-bonusy/7ZfmJKZ4kYMu1GP5RNmK

Wariant 7 – przedłużenie obwodnicy Nowej Dęby

To jedyny wariant, który nie zaczyna się w Komorowie, ale bezpośrednio wchodzi w obwodnicę Nowej Dęby, jako jej przedłużenie na południe. Omija rezerwat Doliny Smarkatej i prowadzi przez tereny zielone, wzdłuż linii wysokiego napięcia.

W Jagodniku konieczna byłaby rozbiórka 1 domu, 2 budynków gospodarczych i starej zabudowy na skrzyżowaniu dróg. W Cmolasie przewidziano usunięcie 2 domów (w tym jednego w budowie) oraz 5 zabudowań gospodarczych. W końcowym odcinku wariant łączy się z przebiegiem wariantu 4 i kieruje do obwodnicy Kolbuszowej.

Długość odcinka - 12,8 km

  • Wyburzenia mieszkalne - 2
  • Wyburzenia gospodarcze - 6
  • Wyburzenia inne - 2 budowy

Wariant 8 – obejście Cmolasu od zachodu

Początek wspólny z wariantami 1 i 6 – w Komorowie przy kościele i cmentarzu – z takim samym zakresem rozbiórek.
Następnie trasa odbija w stronę zachodnią, przecina rzekę Konotopę i całkowicie omija zabudowę Cmolasu. Bezpośrednio dochodzi do obwodnicy Kolbuszowej (Dubas – Zarębki).

Długość odcinka - 12,2 km

  • Wyburzenia mieszkalne - 2
  • Wyburzenia gospodarcze - 6
  • Wyburzenia inne - szrot

Połączyć wariant 7 z wariantem 8

Mieszkańcy obecni na spotkaniu zaproponowali, aby połączyć wariant 8 z 7 i skorygować go ta, by poprowadzić go nieco dalej od zabudowań domów w Jagodniku i Cmolasie, a tym samym uniknąć wyburzeń. Wiązałoby się to z korektą trasy, która idzie nieopodal linii wysokiego napięcia.

Idź do oryginalnego materiału