Jeśli listonosz przynosi nam list polecony, a nas nie ma w domu, zostawia awizo. To – z wielu podwodów – może być dla nas kłopotliwe. Bo trzeba udać się na pocztę i stanąć w kolejce do okienka, żeby odebrać przesyłkę. Bo brakuje nam czasu. Bo nie odpowiadają nam godziny otwarcia poczty.Przesyłka polecona zostanie ponownie doręczonaDlatego Poczta Polska – jak czytamy na jej stronie – proponuje swoim klientom nową usługę pod nazwą „Doręczenie na życzenie”. Dzięki niej „awizowana przesyłka polecona zostanie ponownie doręczona(…)”.„Możesz wybrać doręczenie pod pierwotny adres w wybranym przez Ciebie przedziale czasowym, w godzinach otwarcia placówki doręczającej ponownie awizowaną przesyłkę” – czytamy.„Doręczenie na życzenie” można zlecić na trzy sposoby:· przez internet, wypełniając formularz elektroniczny,· telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8-20, dzwoniąc pod numer (+48) 43 842 06 00 z telefonów komórkowych i z zagranicy, 801 333 444 z telefonów stacjonarnych,· zlecając usługę listonoszowi, przekazując mu wydrukowany i wypełniony formularz.Termin realizacji koszt usługiPrzesyłka może być dostarczona najwcześniej następnego dnia od chwili zlecenia usługi, ale z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy, i nie później niż 14 dni. Po tym czasie wraca do nadawcy.„Doręczenie na życzenie” można zamówić w tych przedziałach czasowych:9-1313- 1515-19Opłata za usługę wynosi 4,50 zł.