Volkswagen ID. Buzz dla współczesnego hippisa

profiauto.pl 2 lat temu

Volkswagen ID. Buzz w wersji pasażerskiej i cargo debiutuje w Europie. Ma oczywiście napęd elektryczny i wyróżnia się dwukolorowym malowaniem.

Volkswagen ID. Buzz nawiązuje stylistycznie do kultowej furgonetki Volkswagena T1

Zapowiadał go już koncept z 2017 roku, więc wielkim zaskoczeniem jego premiera nie jest. Bryła auta i proporcje pozostały te same. Bez zmian pozostał również charakterystyczny logotyp marki z przodu, krótkie zwisy, mocno przeszklona kabina i dwukolorowe nadwozie, którym przypomina klasycznego Bulli.

Na początku zadebiutuje wersja w konfiguracji 5-osobowej (dwa rzędy), ale planowany jest również wariant z trzema rzędami siedzeń po dwa fotele w każdym. Wariant Cargo dostępny będzie z dwumiejscową kanapa pasażera z przodu lub dwoma pojedynczymi fotelami.

Volkswagen ID. Buzz to całkiem duże auto

Mierzy 4712 mm długości i 1985 mm szerokości i ma rozstaw osi wynoszący 2988 mm. Może też pochwalić się sporą przestrzenią bagażową o pojemności 1121 l (lub po złożeniu foteli – 2205 l).

Wersja dostawcza oferuje 3,9 m3 przestrzeni ładunkowej, która pomieści bez problemu dwie europalety.

Volkswagen ID. Buzz wnętrze jest przejrzyste i przyjazne dla oka

Kolorystyczne wstawki, korespondujące z lakierem nadwozia, idealnie tu pasują. Wypadła chowana kierownica z konceptu, ale tego można było się akurat spodziewać. Standardem jest 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który uzupełnia 10-calowy ekran systemu multimedialnego (12-cali w opcji). Volkswagen zadbał również o liczne schowki, które przydadzą się podczas podróży.

Poza tym jest eko

Materiały zastosowane w kabinie pochodzą w dużej mierze z recyklingu. Na przykład obicia foteli, wykładziny podłogowe, czy podsufitka zawierają przędzę Seaqual, która składa się w 10% z plastiku wydobytego z oceanu, a w 90% z przetworzonych butelek PET.

Volkswagen ID. Buzz wykorzystuje baterię o pojemności 82 kWh

Wybór akumulatorów powiększy się w przyszłym roku, ale póki co Volkswagen nie ujawnił żadnych szczegółów. W jedynej zaprezentowanej wersji silnik elektryczny dostarcza 201 KM (150 kW) i zapewnia 310 Nm momentu obrotowego, a napędzana jest tylna oś. Tak wyposażony ID. Buzz może rozpędzić się do 145 km/h.

Wiadomo również, iż model na rynek europejski posiada funkcję dwukierunkowego ładowania, co oznacza, iż ID. Buzz może w razie potrzeby stanowić zewnętrzne źródło zasilania np. dla domu, czy różnych urządzeń. Samo auto można ładować z mocą do 170 kW – czas naładowania od 5 do 80% zajmuje ok. 30 minut.

Pierwsze egzemplarze Volkswagena ID. Buzz trafią do salonów na jesieni tego roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału