W projekcie Stacja Ostróda perony już zaczynają wyglądać jak… perony

nos-portal.pl 2 miesięcy temu

OSTRÓDA. Po części oszklone zostały wiaty na peronach. Są tablice informujące, iż to Ostróda i tablice pokazujące gdzie Iława, a gdzie Olsztyn. W projekcie Stacja Ostróda, widać, iż rozchodzą się kolejne miliony złotych z ponad 250.

Wiaty dworcowe już zostały oszklone, projekt Stacja Ostróda nabiera kształtów / Fot. Marcin Tchórz

Coraz bardziej realnych kształtów nabiera projekt „Stacja Ostróda”, na który do zakończenia inwestycji w 2026 roku ma zostać wydane ponad 250 mln zł. Ponad 8 kilometrów torów kolejowych w okolicach ostródzkiego dworca zostało „zwiniętych”. Na ich miejsce kładzione są nowe.

Tymczasem perony ostródzkiego dworca kolejowego upodabniają się do tych jakie można zobaczyć na projektach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., która realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Na peronach od kilku dni widać już oszklone wiaty, które będą służyły podróżnym wyjeżdżającym z i przyjeżdżającym koleją do Ostródy. Można też już zauważyć tablice informujące m.in. o tym, iż jesteśmy w Ostródzie. Zainstalowane też zostały tabliczki wskazujące kierunek Iława lub kierunek Olsztyn. Mimo iż ostatnio trochę mrozi na miejscu realizacji projektu „Stacja Ostróda”, to niemal każdego dnia widać postępy.

Zainstalowane zostały już nowe dworcowe tablice informacyjne / Fot. Marcin Tchórz

Przypomnijmy: dzięki przebudowie stacja Ostróda uzyska oczekiwany przez pasażerów standard. Na peron nr 2 będzie można wejść bezpośrednio z chodnika od strony ul. 11 Listopada. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach oraz przez nowe nagłośnienie. Projektant pomyślał o rowerzystach, ci będą mogli zostawić rowery przy stacji przy zadaszonych stojakach, będą zlokalizowane przy ul. 11 Listopada i Słowackiego. Będą udogodnienia dla osób niewidzących lub słabowidzących. Mają to zagwarantować ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.

To już niedługo, bo w 2026 roku.

Wiadomo też już gdzie znajduje się ten dworzec / Fot. Marcin Tchórz
Idź do oryginalnego materiału