Wielka inwestycja w trasy rowerowe na Opolszczyźnie. Jest lista lokalizacji

7 godzin temu

Na kwotę 230 mln zł – w tym blisko 175 mln zł unijnego dofinansowania – składają się dwa projekty. Ich owocem będą przede wszystkim nowe trasy rowerowe w województwie opolskim – łącznie ponad 53,5 kilometra.

Większość – 18 odcinków o łącznej długości ponad 11 km – powstanie na terenie Opola. Za sprawą projektu o pięć sztuk wzrośnie też liczba autobusów elektrycznych w taborze Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Przy ulicy Harcerskiej powstać ma też obiekt typu „Parkuj i jedź”, a przy ulicy Wschodniej nowa pętla autobusowa.

Za te pieniądze centra przesiadkowe planują wykonać Krapkowice i Chrząstowice. Z kolei Murów chce wybudować nowe zatoki autobusowe. Gminy planują też zakup nowych wiat przystankowych czy doświetlenie istniejących ścieżek dla pieszych i cyklistów.

Solą inicjatywy są jednak nowe trasy rowerowe w województwie opolskim. Szczegóły inwestycji mają dwa projekty. Podpisanie umów nastąpi w czwartek 22 maja.

Inwestycje w ekologiczny transport – projekt 1 (133,5 mln zł z UE)

Opole:

  • Budowa 18 odcinków pieszych i rowerowych o łącznej długości 11,25 km;
  • Budowa obiektu „parkuj i jedź” przy ul. Harcerskiej;
  • Budowa pętli autobusowej przy ul. Wschodniej;
  • 5 elektrycznych autobusów zeroemisyjnych.

Prószków:

  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Złotniki – Chrząszczyce o dł. 1,45 km.

Gogolin:

  • zakup i montaż 12 wiat przystankowych i 2 wiat rowerowych.

Komprachcice:

  • budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Dziekaństwo – Domecko o dł. 0,66 km;
  • wymiana 16 wiat przystankowych oraz 5 wiat rowerowych;
  • oświetlenie 6 przejść dla pieszych przy drodze DW 429.

Chrząstowice:

  • budowa drogi dla rowerów oraz pieszych i rowerów na odcinku Suchy Bór – Lędziny o dł. 0,65 km;
  • budowa centrum przesiadkowego w Chrząstowicach;
  • budowa centrum przesiadkowego wraz z przebudową pętli autobusowej i parkingu w Lędzinach;
  • wymiana 20 wiat przystankowych.

Murów:

  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Stare Budkowice – Kały o dł. 4,74 km wraz z oświetleniem;
  • budowa 3 przystanków autobusowych oraz wymiana wiat przystankowych.

Popielów:

  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej w miejscowości Popielów do Lubienia na odcinku o dł. 3,1 km wraz z oświetleniem;
  • budowa wiaty rowerowej;
  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Popielów-Karłowice o dł. 5,6 km;
  • wykonanie oświetlenia 4 przejazdów pieszo-rowerowych.

Krapkowice:

  • budowa centrum przesiadkowego w Krapkowicach.
  • zakup dwustanowiskowej ładowarki dla samochodów elektrycznych indywidualnych oraz tankowania pojazdów bezemisyjnych

Nowe trasy rowerowe w województwie opolskim – projekt nr 2 (41 mln zł z UE)

To wspólna inicjatywa Powiatu Opolskiego i gmin: Lewin Brzeski, Dąbrowa, Łubniany, Niemodlin, Ozimek, Tarnów Opolski, Tułowice, Turawa, Izbicko, Prószków, Krapkowice. Owocem będzie ponad 26 km nowych ścieżek rowerowych:

  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Izbicko – Utrata w gminie Izbicko;
  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Niewodniki – Żelazna w gminie Dąbrowa;
  • budowa drogi dla pieszych i rowerów na odcinku Lewin Brzeski – Stroszowice – Sarny Małe w gminie Lewin Brzeski;
  • budowa ścieżki pieszo – rowerowej na odcinku pomiędzy miejscowościami Masów i Biadacz w gminie Łubniany;
  • budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Magnuszowice-Gracze w gminie Niemodlin w Niemodlinie przy ul. 700-lecia;
  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Antoniów – Jedlice – Szczedrzyk w gminie Ozimek;
  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Miedziana – Przywory w gminie Tarnów Opolski;
  • budowa drogi dla pieszych i rowerów na odcinku Tułowice Małe – Skarbiszowice w gminie Tułowice;
  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Kotórz Mały – Kotórz Wielki w gminie Turawa.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału