Właściciele tej marki wezwani na przymusowe naprawy. Samochody grożą samozapłonem

2 miesięcy temu
Zdjęcie: Wielka akcja serwisowa setki tysięcy samochodów do naprawy | foto Pixabay


Wszystko wskazuje na to, iż problem jest poważny i może stanowić realne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców i otoczenia.


Wadliwy rozrusznik jako źródło ryzyka

Podstawą całego zamieszania jest rozrusznik. To on odpowiada za uruchomienie silnika. W przypadku pojazdów wyprodukowanych od września 2015 roku do września 2021 roku wykryto, iż do podzespołu może dostawać się woda. Skutkiem jest korozja, a ta prowadzi do zwarcia i przegrzania. Rezultat bywa różny – od problemów z odpalaniem auta po pożar pojazdu.

Eksperci ostrzegają, iż to nie jest drobna awaria, którą można zbagatelizować. To wada mogąca spowodować poważne straty materialne i zagrożenie życia.

Producent przyznał, iż problem dotyczy około 300 tysięcy egzemplarzy. Lista obejmuje modele z popularnych serii 1, 2, 3, 4 i 5, sportowego Z4 oraz SUV-y X3 i X4. Wszystkie zostały wyprodukowane w okresie od 28 września 2015 roku do 7 września 2021 roku.

Skala akcji sprawia, iż serwisy muszą przygotować się na ogromne zainteresowanie i długie kolejki.


Właściciele otrzymają wezwania listowne

Producent ogłosił, iż właściciele wadliwych aut dostaną listy z zaproszeniem na wizytę w serwisie. Tam przeprowadzona zostanie bezpłatna naprawa. Kierowcy nie poniosą żadnych kosztów. – Każdy samochód objęty akcją zostanie dokładnie sprawdzony i naprawiony – zapewniają przedstawiciele producenta.

Do czasu naprawy kierowcy powinni parkować auta z dala od budynków i konstrukcji. – To minimalizuje ryzyko rozprzestrzenienia się ognia, jeżeli doszłoby do pożaru – zaznaczono w komunikatach.

Takie ostrzeżenie jasno pokazuje, iż producent podchodzi do problemu bardzo poważnie.


Pozycja marki w Polsce – nie najczęściej wybierana, ale lider premium

Na polskich drogach wciąż najwięcej jest Toyot, Škód i Volkswagenów. Jednak w segmencie premium liderem od lat pozostaje omawiana marka. W 2024 roku była numerem jeden pod względem rejestracji, wyprzedzając Audi i Mercedesa.

Największym zainteresowaniem Polaków cieszyły się w ubiegłym roku modele serii 3, serii 5 i SUV X5.


Kim są użytkownicy tej marki?

Statystyki pokazują, iż to marka chętnie wybierana przez młodych mężczyzn. Średni wiek kierowcy to poniżej 30 lat – o cztery lata mniej niż przeciętnego kierowcy w Polsce. To najmłodsza grupa użytkowników spośród wszystkich marek. Kobiety stanowią tylko 16 proc. posiadaczy.

Co ciekawe, ponad 30 proc. samochodów tej marki na polskich drogach to auta w wieku 16–20 lat. Prawie tyle samo ma od 11 do 15 lat. Ponad dwudziestoletnich jest 14,5 proc., a najmłodsze (do 10 lat) to zaledwie 22,8 proc.


Marka, która znalazła się w centrum uwagi

Mimo ogromnego problemu technicznego marka przez cały czas pozostaje symbolem sportowych emocji i prestiżu. Teraz jednak musi zmierzyć się z jednym z największych logistycznych wyzwań ostatnich lat.

Tą marką jest BMW.

Idź do oryginalnego materiału