Zwycięska znowu do przebudowy. Rusza projektowanie nowej odsłony jednej z głównych arterii Wrocławia

3 dni temu

Miasto Wrocław ogłosiło wybór wykonawcy projektu przebudowy ul. Zwycięskiej – odcinka pomiędzy Ołtaszyńską a Karkonoską. To kolejny krok w kierunku poprawy komunikacji na południu miasta. Nowy projekt, który ma całkowicie zmienić oblicze zatłoczonej dziś trasy, przygotuje Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. Firma złożyła najkorzystniejszą ofertę opiewającą na 1 212 780,00 zł.

Co się zmieni na Zwycięskiej?

Projekt obejmuje odcinek o długości około 1 kilometra i zakłada kompleksową modernizację infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej. Nowa dokumentacja przewiduje m.in.:

  • budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdą stronę,
  • powstanie dwukierunkowych dróg rowerowych po obu stronach jezdni oraz chodników,
  • budowę nowego przejazdu rowerowego przy Zwycięskiej 3 – wraz z sygnalizacją świetlną,
  • wdrożenie nowoczesnego systemu ITS – inteligentnego sterowania sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach, przejściach i przejazdach rowerowych,
  • nowe oświetlenie uliczne oraz przystanków, przejść i tras rowerowych,
  • przebudowę i budowę zatok autobusowych i peronów – w tym nowego przystanku między pętlą autobusową a rondem św. Ojca Pio,
  • przebudowę zjazdu do hotelu, budowę kanałów technologicznych, monitoringu wizyjnego, systemu odprowadzenia wód opadowych i wykonanie zieleni.

Ulica Ołtaszyńska też zyska

Przebudowa nie ograniczy się jedynie do Zwycięskiej. W projekcie ujęto także:

  • rozbudowę jezdni ul. Ołtaszyńskiej o dodatkowe pasy do skrętu w lewo i prawo,
  • korektę jezdni po północnej stronie ronda św. Ojca Pio w celu budowy nowej zatoki autobusowej.

Rondo św. Ojca Pio pod lupą

Planowane zmiany dotkną również samego ronda – dziś jednego z wąskich gardeł tej części miasta. Inwestycja przewiduje jego przebudowę na skrzyżowanie czterowlotowe z sygnalizacją świetlną, z dodatkowymi pasami do skrętu w lewo i prawo na każdym wlocie.

Nowoczesna infrastruktura dla wszystkich uczestników ruchu

Celem inwestycji jest nie tylko zwiększenie przepustowości i płynności ruchu, ale także znacząca poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Projekt ma na celu uporządkowanie komunikacji w dynamicznie rozwijającej się części Wrocławia i przygotowanie infrastruktury pod rosnące potrzeby mieszkańców Ołtaszyna, Partynic i okolic.

To kolejny etap w długofalowym planie modernizacji południowych dzielnic miasta. Po zakończeniu etapu projektowego możliwe będzie ogłoszenie przetargu na realizację robót budowlanych. Mieszkańcy mogą więc spodziewać się dużych zmian – zarówno pod względem funkcjonalności, jak i estetyki całego ciągu komunikacyjnego.

Idź do oryginalnego materiału