Awaria systemu CBSA na lotniskach. Problemy w Toronto Pearson

bejsment.com 1 tydzień temu

Kanadyjska Agencja Służb Granicznych (CBSA) poinformowała o awarii systemu, która w niedzielę dotknęła kioski kontroli podstawowej (PIK) na kilku lotniskach w kraju, w tym na największym – Toronto Pearson.

CBSA wyjaśniła, iż pasażerowie zostali przekierowani na główne linie kontroli, gdzie funkcjonariusze prowadzą manualne odprawy.

– Zachowujemy nasze standardy bezpieczeństwa przez cały ten proces. Funkcjonariusze dbają o to, aby wszystkie wymagane weryfikacje były przeprowadzane dokładnie i terminowo – przekazał rzecznik agencji.

Dłuższe kolejki i skargi pasażerów

Awaria, która rozpoczęła się w niedzielne popołudnie, spowodowała wydłużenie czasu oczekiwania. Podróżni relacjonowali w mediach społecznościowych opóźnienia i długie kolejki.

Pasażerowie za pośrednictwem mediów społecznościowych informowali o opóźnieniach na lotnisku Pearson.

CBSA’s Primary Inspection Kiosks in Terminals 1 and 3 are currently experiencing a service interruption. Passengers may experience longer than normal wait times at customs.

— Toronto Pearson (@TorontoPearson) September 28, 2025

W odpowiedzi na post CBSA jeden z pasażerów stwierdził, iż lotnisko nie pozwoli mu wysiąść z samolotu.

There is currently a CBSA Primary Inspection Kiosks outage impacting some airports. We are working with partners on fixing the issue. We apologize for any inconvenience this outage may cause and thank you for your patience. pic.twitter.com/oPrBqj9fAA

— Canada Border Services Agency (@CanBorder) September 28, 2025

Jeden z pasażerów napisał, iż nie pozwolono mu opuścić samolotu, a w rozmowie z CityNews inny mężczyzna opowiadał, iż jego żona wracająca z Zagrzebia musiała czekać kilka godzin, zanim pasażerów wypuszczono z maszyny.

Mimo utrudnień CBSA zapewniła, iż żaden lot nie został opóźniony z powodu incydentu. Agencja nie podała jednak, kiedy kioski PIK znów zaczną działać normalnie.

Na podst. CityNews

Idź do oryginalnego materiału